Apen kijken in de jungle en thuis ziek in bed!

22 maart 2015 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb dus hierbij een kleine update van de afgelopen 2 weken.

Vorige week zijn we naar de Surinaamse jungle geweest. Na een rit van ongeveer 2 uur vanuit de stad waren aangekomen bij Brownsberg. Hier aangekomen moesten we de berg zelf nog oprijden. Gelukkig had de chauffeur genoeg ervaring en had hij het al vaker gedaan. Boven aangekomen op de berg die ongeveer 500 meter hoog is, hadden we een prachtig uitzicht over het stuwmeer. Vanaf daar zijn we met een andere gids op pad gegaan naar de watervallen dit bij de Brownsberg zijn. De heen tocht was wel zwaar maar gelukkig wel te doen. Aangekomen bij de watervallen hadden we een prachtig uitzicht. De eerste waterval was nogal klein dus daar konden we niet zwemmen maar aangekomen bij de tweede waterval kon dit wel. Na een heerlijke verfrissende douche in de waterval maakte we ons klaar om terug te gaan naar boven. Dit was onwijs zwaar. We liepen bij de gehele tijd tegen een steile berg omhoog. We moesten af en toe stoppen omdat het zo zwaar was. Onderweg ging het ook nog regen waardoor de paden soms glad werden. Onderweg kwamen we nog een aap tegen in de bomen. We konden hem eerst niet goed zien maar naar lang zoeken hadden we hem toch gevonden. Na een zware toch waren we aangekomen boven op de berg waar we met z'n alle bami hebben gegeten. Nadat we klaar waren met eten zijn we weer begonnen met onze reis terug. We waren zo moe dat we gelukkig nog een beetje konden slapen. Onderweg kwamen we terug langs zanderij (de luchthaven). Over 5 weken staan we daar al om op het vliegtuig terug te stappen naar Nederland.

De volgende ochtend naar de trip werden we helaas ziek wakker. We waren de dagen daarvoor al niet heel fit maar vanaf maandag zijn we alle 3 ziek thuis geweest tot op de dag vandaag. Vanaf morgen gaan we proberen om stage te lopen om op deze manier toch weer een beetje structuur in je dagen te krijgen want anders duren ze wel erg lang. We hebben nog ongeveer 3 weken stage en in april nog een lekkere week vrij waarin we trips willen gaan doen.

De zonnige groetjes uit Suriname!

1. Mary:
    23 maart 2015
    dat lijkt me echt super, dat je een aap in de bomen ziet
  2. Petra Tieman:
    2 april 2015
    Gaaf dat jullie het binnenland in zijn geweest. Jullie hebben al geel wat gezien van het mooie Suriname. Geniet nog van de komende tijd en succes met je stage!