Aan alles komt een einde!

27 april 2015 - Paramaribo, Suriname

Hallo Allemaal,

Aan alles komt een einde en zo ook aan mijn avontuur in Suriname. Vandaag was onze laatste volledige dag hier en morgen vliegen we dan terug naar ons koude kikkerlandje! Afgelopen dagen waren nog vrij hebben we nog wat leuke dingen ondernomen,

Afgelopen maandag hadden we onze laatste stage dag bij het RCR Medical Centre. Ondanks de moeilijke start die we hebben gehad heb ik wel een hele leuke en leerzame tijd gehad. We werden meer gerespecteerd door de collega's. Op onze laatste dag stond dan ook onze eindbeoordeling gepland en gelukkig verliep deze erg goed! We hebben een ruim voldoende beoordeling gehad met veel goede verhalen. We hebben onszelf dan ook dinsdag avond getrakteerd op een lekker etentje omdat we dat wel verdiend hebben.

Woensdag hebben we een bezoekje gebracht aan de ZOO van Paramaribo. Ik was hier nog niet geweest en wilde er nog wel graag even kijken. Ze hadden er veel verschillende soorten apen. De meeste zaten in hokken wat ik wel zielig vond. Omdat de apen geluiden maken kom hier apen op af vanuit het wild. We zagen opeens heel wat apen door de bomen heen springen en in de bomen klimmen. Je hoeft dus eigenlijk niet naar de jungle om wilde apen te zien!  Ook hebben we nieuwe buren ontvangen in het achterhuis. Wat een onwijs gezellig mensen zijn dat. We hebben ze de eerste dagen wat op weg geholpen hier in Paramaribo.

We hadden nog wat leuke dingen op de planning staan maar omdat het deze week slecht weer was zijn deze 'in het water gevallen'. We hebben nog een bezoekje gebracht aan de schoonheidsspecialist. We hebben een heerlijke schoonheidsbehandeling gehad en onze nagels laten doen. Nadat we terug kwamen zijn we met de nieuwe buren naar het centrum gegaan om wat dingen te laten zien. We hebben de avond gezellig afgesloten bij zus&zo. Ik kan toch wel zeggen een van mijn favoriete restaurant hier in Suriname.

Afgelopen zaterdag zijn we uit eten geweest met een paar van onze collega's als afscheid. We hebben heerlijk gegeten bij de waterkant en het was ook erg gezellig. Ook werd er afgelopen zaterdag koningsdag gevierd. We zijn naar Parabello geweest. Dit is een resort midden in de jungle. We hebben een gezellig avond gehad en natuurlijk een drankje gedronken op de koning.

Nu zit ik hier op mijn bed mijn laatste blog te schrijven en besef ik wel dat het allemaal heel snel is gegaan. Ik heb onwijs genoten van mijn tijd hier. We hebben het niet altijd even makkelijk gehad maar ik kijk terug op een ervaring die niemand mij kan afnemen. Ik ga Suriname dan ook zeker missen maar ben ook wel blij dat ik dinsdagochtend mijn lieve familie weer zie!

Dit is dan het einde van mijn onwijs leuke avontuur in Suriname. Bij deze wil ik jullie bedanken voor het volgen van mijn blog en de leuke reactie's. Houdoe en Bedankt!

Liefs uit Suriname!

1. Mary:
    27 april 2015
    het is inderdaad heel snel gegaan, maar wat een mooie ervaring, een goede reis terug en tot ziens!
  2. Lijdie:
    27 april 2015
    Jij ook bedankt voor je leuke verhalen over je belevingen vond het altijd heel leuk om te lezen goede reis terug Gr lijdie